توصیه هایی برای مراقبت از لپتاپ

این روزها قیمت بسیاری از کالاها بالا رفته، به همین دلیل بیشتر از قبل لازمه بدونیم چطور از وسایلی که داریم یا می‌خواهیم در آینده بخریم مراقبت کنیم تا بتونیم سال های زیادی ازشون استفاده کنیم.

یکی از این وسایل مهمی که تقریبا درهر شرایطی میتونه همراه ما باشه، لپتاپ و لوازم جانبی اونه. در این مقاله نکات مهمی در رابطه با نگه داری صحیح لپتاپ رو مطرح می کنیم.

خوراکی‌ها را دور کنید!
با گذاشتن لیوان نوشیدنی‌ کنار لپ‌تاپ‌ ریسک نکنید. یک لحظه غفلت، یک تکان کوچک یا یک بی‌احتیاطی ساده کافیه تا نوشیدنی روی لپتاپ بریزه. هنگامی که نوشیدنی روی لپتاپ ریخت در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکنه فقط کیبورد خراب بشه که با هزینه ی جزئی قابل جبرانه! در غیر این صورت ممکنه رطوبت به برد اصلی برسه و هزینه ی زیادی روی دست شما بگذاره.
علاوه ‌بر نوشیدنی‌ها ،تکه‌های کوچک غذا یا خوراکی می‌تونن به‌راحتی وارد صفحه کلید بشن و به مرور زمان کلیدها رو از کار بیندازند یا عملکردشون رو کند کنند.
“پس لطفا مراقب این خطر جدی باشین!”

روی لپ تاپ هیچ وسیله ای قرار ندین!
اشتباهی که خیلی رایج هست ، قرار دادن کتاب و وسایل روی لپتاپه. مهم نیست چقدر وزن وسایل کم باشه. مهم اینه که هر وزنی، هر چند خیلی کم، به لپتاپ آسیب می‌زنه. اگه شما جز افرادی هستین که عادت به گذاشتن وسایل روی کیبورد دارین،همیشه یادتون باشه قبل از بستن لپتاپ، روی صفحه‌کلید رو چک کنید. گاهی وقت‌ها که با عجله عمل میکنید، ممکنه یک خودکار جا مونده باشه یا یکی از گوشیهای هندزفری کنار صفحه کلید جا خوش کرده باشه و با بسته شدن لپتاپ،LCD نابود بشه .

به موقع تمیز کنید!

هیچ‌وقت نگذارید خاک روی لپتاپ‌تون بشینه و همون‌جا هم بمونه، شاید نتونید جلوی نشستنش رو بگیرید اما حتما میتونید برای نموندنش از دستمال و اسپری مخصوص استفاده کنید. خاک می‌تونه به مرور زمان، مانع تهویه‌ی مناسب هوا بشه که منجر به داغ شدن قطعات داخلی میشه و این حرارت میتونه باعث صدمه جدی به قطعات بشه.
لپ تاب رو زمانی که خاموشه با یک دستمال خشک تمیز کنید.”توجه کنید”برای تمیز کردن خاک دستگاه به هیچ وجه از سشوار استفاده نکنید! و حتما از ابزار مخصوص این کار به نام بلوور دستی(blower) استفاده کنید.

دقت کنید!
خیلی وقت‌ها عجله یا بی‌دقتی در اتصال کیبورد ،موس و… باعث کج شدن پین‌ها و آسیب‌دیدگی سوکت‌ها میشه یا گاهی اوقات باعث صدمه به پورت ها میشه.نکته ی مهم در پورت های لپتاپ اینه که بعضی از پورت ها قابل تعمیر نیستن. بنابراین وقتی پای لپتاپ وسط میاد، باید حواستون کاملا ‌جمع باشه.

در این مقاله تلاش کردیم نکات ساده ولی مهم رو آموزش بدیم ولی مقاله با این موضوع ادامه داره!

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.