ملاک‌های خرید لپتاپ

به نظر شما،ملاک های خرید لپتاپ چی میتونه باشه؟! در این مقاله به اختصار فاکتورهای اصلی ای که باید موقع خرید لپتاپ در نظر داشته باشید رو عنوان میکنیم.البته ملاک های تخصصی تری هم هست که در مقاله های اینده عنوان میشه.</blockquote

1.قیمت
با توجه به نوع استفاده شما حدود قیمت متفاوته! اما برای کاربرهای عادی محدوده 7 میلیون تا 15 میلیون می‌تونه خیلی مناسب باشه.

2. اندازه صفحه نمایش
در زمان خرید لپتاپ شاید تنها موردی که برای شما بی اهمیت است،اندازه ی صفحه نمایش باشد! و یا حتی گاهی اوقات تصور میشود که صفحه نمایش بزرگتر،کارایی بیشتر!! این تصور غلط سبب خرید اشتباه و بعد از چند ماه پشیمانی! به طور معمول صفحه نمایش های 14 و 15 اینچی مناسب است.

3. باتری
یکی از مهمترین دلیل های خریدلپتاپ،استفاده از ان درهر زمان و مکانی است.به همین دلیل باتری هایی با شارژ دهی بالا،با استقبال خوبی رو به رو شده اند،زیرا بعید است که کسی به استفاده ی مداوم از شارژر و به اصطلاح به دیوار میخ شدن,علاقه ای داشته باشد.به طور معمول باتری ها در شرایط کاری عادی حدود 3 ساعت شارژ نگه می دارند.

4.وزن لپتاپ
توجه داشته باشید،محصولی را که خریداری میکنید در اغلب اوقات به همراه دارید.به همین دلیل 500گرم کمتر یا بیشتر هم برای همراه همیشگی شما مهم است.وزن لپتاپ در محدوده ی 1.5 کیلوگرم تا 2کیلوگرم برای استفاده مداوم شما مناسب است.

5. پردازنده مرکزی (CPU) 
امروزه انواع مختلفی از سی پی یو های اینتل و ای ام دی بر روی لپتاپ استفاده می شود که بر روی کارایی و قیمت آن تاثیر به سزایی دارد. اگر به دنبال یک لپتاپ برای کارهای معمول هستید، سی پی یوهای i5 یا i7 شرکت اینتل (INTEL) و یا سی پی یو های مشابه ای ام دی(AMD) گزینه ای مناسب برای شما هستند.

6. رم سیستم(Ram) 
به طور معمول نوت بوک ها حداقل 4 گیگابایت رم را دارا می باشند، که برای بسیاری از کارها کافی به نظر می رسد. اما اگر شما از سیستم تان توقع دارید که تمام برنامه های تان را همزمان باز نگه دارد به مقدار بیشتری رم نیاز دارید و به سهولت امکان ارتقای آن را تا حداکثر حافظه ای که نوت بوک شما پشتیبانی میکند،دارا می باشید.

7.هارد دیسک
نسبت به نوع استفاده شما حافظه های 256GB SSD،128GB SSD 500GB HDD و 1TB در بازار موجود است که با اندکی تفاوت قیمت برای لپتاپ شما استفاده میشود.

8. پردازنده گرافیکی
وظیفه‌ی رندر تصاویر، ویدئو و پویانمایی 2 بعدی و 3 بعدی را بر عهده دارد و محاسبات ریاضی را با سرعت‌ بالا انجام می‌دهد تا پردازنده اصلی کارهای دیگر را انجام دهد. که به طور معمول برای استفاده عادی کاربر،پردازنده ای که بر سیستم تعبیه شده است کافیست.
البته لپتاپ برای کابران حرفه ای و نسبت به نوع استفاده ی ان ها پردازنده گرافیکی مجزا نیز دارا می باشند که سبب افزایش قیمت لپتاپ میشود.

امیدواریم برای شما مفید بوده باشه.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.